Site menu:

Aktuálně:

Zprávy z Dark Elfa»


Nejlepší online hra: Dark Elf

Legendy vyprávějí: Rozhovor s Modrovousem

20.3. 2009 Autor Lockhard Komentáře Komentáře (3) Kategorie Rozhovory Hodnocení 10.00 Přečteno x1899

Po dlouhých devíti měsících je zde další pokračování rozhovorů ze seriálu Legendy vyprávějí. Mojí další obětí se stal Modrovous. Hráč, co se v Dark Elfovi ukázal po dlouhé pauze a opět dokázal, že hrát umí.

 

Zajímají vás podrobnosti o jeho těžkých začátcích? Chcete vědět více o dřívějších tricích s kouzlením? Jak se hrálo dříve bez tržiště a co říká na změny ve hře, co se udály během jeho herní pauzy? Tak si připravte hrnek s čajem či kávou, pohodlné křeslo a něco malého k zakousnutí a pusťte se do čtení...


Lockhard:
Ahoj, ač již po zásluze patříš mezi legendy Dark Elfa, tak kvůli tvé delší herní pauze je mezi současnými hráči jistě spousta těch, kteří o tobě toho moc nevědí.
Mohl by ses nám nějak představit? Jak jsi se k Dark Elfovi dostal a jaké jsou tvé oblíbené rasy? 

 

Modrovous:
K DE jsem se dostal někdy kolem roku 2002 po kliknutí na baner. Tuším, že na Atlase. Zaregistroval jsem se, odklikal kola, ale nějak mě to nezaujalo. Až asi po týdnu kdy mi známý, co to taky začal hrát, vysvětlil princip hraní, jsem to zkusil znovu a už jsem u DE zůstal. Chvíli trvalo, než jsem pročetl nápovědu a zjistil například, že musím před útokem na sousední zem, jí vyhlásit válku, abych neměl 30ti procentní postih. Innocent Nejoblíbenější rasu mám mágy, ale když si od nich chci odpočinout, tak nepohrdnu ani nekromanty, nebo skřety.

Lockhard:
Je nutno dodat, že jsi ve své době patřil k nejlepším mágům na DE, což jen potvrzuje tvoje vybrání v Darkfirově anketě, která byla jakýmsi předchůdcem Super Borce (pozn.: Hlasováním se vybrali 2 hráči za jednotlivé rasy, kteří se následně spolu utkali v aréně.).

Jinak koukám, že jsi měl taky těžké začátky s hraním. Dříve však neexistovali Učitelé (pozn.: Jakýsi rádcové s hraním pro začínající hráče, kterým je možno napsat poštu když si s něčím nevíte rady.), skvěle propracovaná nápověda a i ovládání bylo více složité. Mohl by si hráčům více popsat své začátky, co bylo pro tebe ze začátku nejtěžší a kdo ti nejvíce pomohl?

Modrovous:
To objevení se mezi nejlepšími mágy neberu moc vážně. Myslím, že jsem v tu dobu hrál dost lig a byl jsem hodně vidět, takže si na mě lidi vzpomněli při hlasování v anketě. A taky nebýt lidí z aliance, kteří mě jako mága živili z kasy a podporovali, tak by to nebylo tak slavný. Je hodně hráčů v DE, kteří hrají mágy líp než já.

Co bylo pro mne ze začátku nejtěžší? Co si ještě pamatuju, tak jsem se poprvé lognul za lidi, vůbec jsem nevěděl, že je mezi rasama nějaký rozdíl. Nestavěl jsem sýpky, takže jsem první den nemohl poslat žádný útok. Poté když se vedle mě objevil posel, tak jsem si s ním vyměnil asi 5x země. Prostě jsem byl ze začátku strašná lamka. Po pročtení nápovědy a návodů jsem se naučil základy a s různýmy fígly mi pomohl jetyl, slavnej hráč DE.

Lockhard:
Jelikož už DE hraješ pěknou řádku dnů, tak jsi musel být členem mnohých aliancí a hrát se spousty hráči, kteří už třeba ani DE nehrají. Na jaké aliance rád vzpomínáš, s kterými hráči si rád hrál? Co bylo jakýmsi milníkem, který tě udržel u DE po tak dlouhou dobu?

Modrovous:
Aliancí kterýma jsem prošel bylo hodně. Ze začátku jsem hrál s jetylem v jeho alianci Dragons of the Dusk a on na oplátku v mých 3rd Power, nebo Magic Force. Později jsem se ocitnul ve společnosti takových hráčů jako Adenai, Kaiser Sauzée, sir Kremator, Mr. Hrůza, Jin-Brenn Chin, Damio, Reno, nebo Wilwarin (Omlouvám se těm na který jsem zapomněl). Společně jsme pak hráli buď s jejich (Temný rituál, Hroší Kůže, Sibiřská mlha, Taj Mahal, atd.), nebo mou alianci. Alianci na kterou vzpomínám byla třeba Grönland, které velel Kaiser Sauzée se kterou jsme vítězili v 3L po několik věků za sebou.

Co mě udrželo u DE tak dlouho? Zřejmě relaxace při hře kdy jsem odhadoval tahy nepřátel a těšení se až skončí dlouhej přepočet (pozn.: Dříve přepočet trval opravdu dlouho a občas se ani nedokončil.), abych se podíval jestli jsem prošel MO nepřítele, nebo naopak já jsem pod kletbou. Wink

Lockhard:
Po dlouhé pauze jsi hrál a vyhrál poslední věk 3B ligy. Znamená to opět návrat k aktivnímu hraní? Projevila se herně nějak tvoje pauza? Rozpomněl jsi se rychle na "stará dobrá léta" či jsi se musel opět vrhnout na nápovědu a poptat se hrajících kamarádů?

Modrovous:
Ne, návrat k aktivnímu hraní to není, ale jednou, dvakrát do roka si asi zahraju. Nehrál jsem téměř 2,5 roku a za tu dobu jsem skoro vše zapomněl. Musel jsem oprášit návody, pročíst nápovědu a poptat se aliančních kolegů co a jak.

Lockhard:
A co říkáš všem těm změnám, co se v DE za dobu tvé herní absence udály? Přeci jen se za poslední roky změnila spousta věcí, ať už třeba nová grafika (fóra, přihlašovací stránka atd.), příchod artefaktů a krypt, noví hrdinové, změna vlivu kouzel ovlivňujících zisky země, nenavyšování hodnosti za červená kouzla, kontroverzní stavba hospoda a nově třeba změna ovládání pohybu po mapě... Líbí se ti všechny změny, nebo by si něco rád vrátil do původního stavu? Je naopak něco, co by si ty rád už dávno změnil/upravil?

Modrovous:
Změn za tu dobu co jsem nehrál je docela dost. Když jsem končil, tak nová grafika se začínala teprve kreslit. Je pro mě ale nepřehledná a pořád používám tu původní. Z nových změn se mi líběj artefakty, krypty a grafika nových hrdinů, i když jsem je zatím nepoužil. Nenavyšování hodnosti za červená kouzla mně překvapilo nyní při konci věku. Myslím, že to je škoda. Ovládání pohybu po mapě jsem zkusil, ale vrátil se ke starému. Zvyk je železná košile. Cool

Rád bych, aby když tu je tolik lig, byla jedna liga s pravidly a "chybkama" z roku 2003, kdy nebyli hrdinové, deky, tržiště, mohlo se "obcházet" limit kouzel, dalo se ovlivnit jak šla kouzla po sobě a prostě záleželo víc na umu a zkušenosti hráče.

Lockhard:
O něco takového se snažíme ve 2M lize, kde se hraje vyjma hrdiny bez dekových služeb, ale některé věci bohužel (u některých bohudík - či snad LPmudík? Laughing ) již zpět nejde vrátit - například ty triky s kouzlením. Ač jsem již ten původní systém vyhodnocování kouzel herně nezažil, tak mám o něm díky déle hrajícím spoluhráčům z Triskelionu jakési ponětí. Mohl by si pro neznalé princip původního vyhodnocování kouzel vysvětlit? A i mě by velice zajímalo, jak šlo "obcházet" limit kouzel?

Modrovous:
Každá rasa měla svůj limit kouzel jako to je teď (pozn.: Úplně na začátku údajně žádné limity kouzel nebyly.), ale když byl limit řekněme třeba 200 kouzel, stačilo zakouzlit 199 kouzel a na konec si nechat nějakýho hodnězemičkovýho nepřítele, třeba s 20-ti zeměma. Když se na toho nepřítele pak plošně zakouzlilo a vybralo se 5 kouzel najednou, tak všechny kouzla se zakouzlily, i když byly přes limit. Hráč s limitem 200 kouzel tak zakouzlil 299 kouzel.

Vyhodnocování kouzel bylo takové, že šly za sebou tak, jak se mi zobrazily v seznamu zakouzlených kouzel. Stačilo pak mít trochu víc many a zkoušet kouzlit do tý doby, než se kouzlo zařadilo v seznamu kam bylo třeba. A pak ještě trochu štěstí, aby šly má kouzla před nepřátelskýma, to už ovlivnit nešlo.

Lockhard:
Aha, tak tyhle "fígly minulosti" se ke mně ani nedostaly. Co se týče kouzel, tak jsem myslel, že se úplně dříve vyhodnocovaly podle ID jednotlivých zemí (pozn.: Každá země má své tzv. identifikační číslo, které nejspíše slouží pro přehlednější a efektivnější počítání o přepočtu. A dříve se právě kouzla vyhodnocovala postupně podle těchto ID. Například Horní val má ID 1 atd. Proto se daly dělat různé "čachry" s kouzlením, kdy se třeba soudný den vyhodnotil až po některých vašich zemích, takže neovlivnil jejich MO /respektive ovlivnil, ale až později/ a člověk tak mohl řádným promyšlením hození soudného dne strávit klidně i celý den).

Modrovous:
Ano, vyhodnocovaly se podle ID, ale mám dojem, že každý den v jiném pořadí. Například jeden den od ID 1 výš a druhý od nejvyššího ID níž. A právě v tom seznamu kouzel se už řadily podle ID. Už si to pořádně nepamatuju, je to už pár let. Innocent

Lockhard:
Zmínil jsi, že dříve nebylo ani tržiště. Znamená to, že se mana dala sehnat pouze ze staveb (posvátná studna atd.) a mágů? Nebo byla alespoň riskantní možnost obětiště?

Modrovous:
Ano, jak říkáš, před tržištěm se mana získávala jen ze staveb, mágů a obětiště. Ale pro mágy byly obětiště ze začátku věku moc drahý na to, že nebylo jistý jestli nějakou manu získaj. A mana se samozřejmě dala získat ještě z alianční pokladny, jako to je teď, nebo kradením. Money mouth

Lockhard:
Z důvodu absence tržiště tak musel být rozjezd mága výrazně pomalejší. Ostatně i Zelí, v jednom z mých rozhovorů zmínil, že se dříve mnohem více bojovalo a až teprve později se začalo hrát čistě na mága, jak je tomu s drobnými úpravami i nyní. Je to opravdu tak? Hrálo se dříve více vojensky a magie byla až na druhém místě? Jakou měl pak mág možnost se prosadit? To musel hrát více vojensky? V "beztržišťní" době to muselo být opravdu docela těžké...

Modrovous:
Já bych neřekl, že se hrálo víc vojensky, jen se ze začátku hry moc nekouzlilo. Zakouzlilo se maximálně spokojenost do útoků, nebo nespokojenost do útoků nepřátel a jinak se mágové snažili dostat co nejdřív na počet zemí kolem 10-ti a začali budovat magii. Když byla aliance sehraná, tak měl mág vždy v sousedství jednoho, nebo dva ochránce, kteří ho bránili před bojechtivými sousedy. Ale to bych řekl, že je pořád stejný. Jen ta magie jde dnes budovat rychleji.

Lockhard:
Je pravda, že hra na mága je poslední dobou nejčastější (a dalo by se říci takřka jedinou) alianční taktikou (alespoň ve vyšších ligách určitě) a jako taková je již "vypilovaná" skoro k dokonalosti. Různé přeposílání jednotek, komplet alianční kasa pro mága a posledně i "povolení" loupeživého útoku na vlastního spoluhráče (pozn.: Ten musí vystoupit z aliance aby na něj mág mohl poslat loupeživé útoky a poté je aliancí opět přijat zpět. Z toho je jasně patrné, že původní herní systém k tomuto nebyl uzpůsoben, ale nyní je to již povolené i kodexem.). Poslední zmíněné "krmení" mága je alespoň v mých očích velkým krokem zpět a dost to degraduje hru jako takovou (aneb trochu té lobby musím využít Innocent Laughing ). Jelikož je současná Dark Elfí komunita ohledně této otázky rozdělena na dva skoro stejně velké tábory, tak je moje další otázka jasná: Jaký je na tuto "taktiku" tvůj názor? Souhlasíš z pohledu mága s tím, že rozhodující "slovo" ve hře má magie?

Modrovous:
I když hraju nejčastěji za mágy, tak bych nechtěl, aby ve hře měla hlavní "slovo" magie. To by pak byla docela nuda, kdyby vítězili ti co vybudujou magii co nejdřív a už se nedají nijak porazit.

O "povolení" loupeživého útoku na vlastního spoluhráče se dozvídám od tebe. Myslím, že to je krok špatným směrem a nechápu proč byly zavedeny limity na vybírání z alianční kasy, když toto bylo povoleno.

Lockhard:
Tak to máme velice podobný pohled na věc. Wink

Tím jsem vyčerpal veškeré připravené otázky na tebe. Chceš někomu touto formou něco vzkázat, vyřídit, poděkovat nebo popřát? Máš nějaké rady či přání, která by si rád hráčům DE předal nebo sdělil? Zkrátka pokud ti něco leží na srdci či na jazyku, tak máš šanci a prostor se vyjádřit. Smile

Modrovous:
Tak vzkázal bych všem hráčům DE ať hrajou čestně a nedělaj podrazy, kazej tím hru nám ostatním.
A poděkoval bych Kaiserovi Sauzéemu, že mně zas připomněl kouzelný svět Dark Elfa.

Lockhard:
S tím se dá jedině souhlasit.

Děkuji ti za tvůj čas věnovaný tomuto rozhovoru a přeji ti do budoucna mnoho štěstí a to nejen v Dark Elfovi, ale i v životě samotném, kde je mnohem potřebnější.

Modrovous:
Bylo mi potěšením. Díky.

 

 Dovětek autora:

Mno a já doufám, že se vám rozhovor líbil a vaše případné dodatky, připomínky a pochvaly směřujte do komentářů. Cool

A za sebe slibuji, že se pokusím další rozhovor udělat dříve jak po devíti měsících. Innocent

 

Hodnocení článku: Hodnocení 10.00, Hodnotilo 5 uživatelů