Internetová základna hráčů Dark Elfa
Země se zatřásla a vzduch pročísnul blesk. Nenadálý výboj mi naježil všechny chlupy na těle, a to včetně těch na zádech. Vzduchem se nesl zlý hlas, abych tak parafrázoval Lego s Lasem. Ne, nebyl to Saruman a ne, nezaklínal žádnou horu. Tedy pokud naštvané láteření s pár rouhavými slůvky nepovažujete za plnohodnotnou kletbu a pokud nemáte dostatek fantazie na to, abyste neotřesitelného vládce DE, Lorda Pletrona aka. Zdeňka Pletku, nepřimetaforovali k pevné hoře.
Zhrzený hlas patřil slavnému z veteránů, všem známému, nemálem uznávanému, mnohými zatracenému Torgovi. Torgovi2, chcete-li. Řval sice hlasitě a meziligáč se, jak praví pamětníci, otřásal v základech, ale i tak se jeho odchod obešel bez přehnaného humbuku a teatrálnosti. Jedna stručná demisní zpráva na sloupku a byl mu konec. Byl tu a už tu není.
Anebo že by přece? Ano, v jedné choré mysli se zrodila myšlenka udělat s nedávno rezignuvším šéfredaktorem rozhovor, otevřenou zpověď, labutí píseň ve stylu metalicy, poslední ohlédnutí. A jiná mysl, mnoha rozhovory prošlá, dostala tento úkol na svá bedra. A jak se toho mistr Flíček, známý také jako Johnny Flock, ujal? Inu, posuďte sami.
*Verze rozhovoru je nezcenzurovaná a její zveřejňovatel k ní oficiálně nezaujímá žádné stanovisko.
**Autor úvodníčku: Laxinátor
Johnny Flock: Zdravím Tě, můj bývalý šéfe. Myslím, že Tě nemusím hráčům Dark Elfa moc představovat, takže se raději představ sám. :)
Torg:To zní strašně... To je jak potkat bývalou a říci: „ahoj, bývalko". (smích) Inu dobrá. Zdraví vás bývalý šéfredaktor, bývalý radní, spoluautor mapy „Káčkových lig", člen KAPO a dnes již bývalý hráč. Chcete-li to z pohledu nicků tak Torg2; Torg3; Torg4; Lilith, Konteg, Asmodeus, Jidáš Iškariotský, Ignác z Loyoly, Johanka z Arku, Karm Dagahur a mnohé další. (smích)
Teď to můžeme říct veřejně, že jsi moje „bývalka". (smích) Tebou jmenované funkce jsou skoro všechny, které jsou ve hře a kolem hry k dispozici. Chybí snad jen admin, nemám pravdu? A proč již bývalý hráč, nemáš v plánu pokračovat vtom, co jsi začal? Např. přes 1700 dnů a 500 bodů na nicku Torg2, a další...?
Ono to jedno souvisí s druhým. Jediné, co mi chybí, je stařešina a admin. :) Na DE jsem byl přes 10 let (v podstatě s jednou delší přestávkou) a hrál jej skoro furt. Když už člověk hraje tak dlouho, není moc věcí, co by ho mohlo překvapit. Principy hry zná i se zavřenýma očima, je schopen povětšinou odhadnout i si spočítat, co soupeř udělá, a tak už ho moc nepřekvapí. Neodcházelo se mi snadno hlavně z MoD, kde je zcela skvělá parta lidí, se kterými jsem si měl hodně co říct. Budou mi chybět... A pak Kaffkárna (kdysi poměrně významný klan) se v podstatě přetransformovala do úžasné partičky, která funguje samostatně i mimo DE. Nicméně to, co mě hlavně nutilo odejít, je přístup provozovatele hry - Lorda Pletrona - ke hře samotné. Nepromyšlená strategie dalšího rozvoje, nesystémové kroky, hurá akce, které nemají jakoukoli koncepci, zahleděnost do sebe sama a nenaslouchání ostatním lidem. Několikrát propíraná situace s Faustem, obejití mé osoby a tím jasné naznačení, že není s mojí prací spokojen, byl už jen poslední hřebíček do rakve sporům mezi mnou a LP. Jinými slovy, nechce se mi pokračovat, dokud Dark Elfa provozuje LP.
Určitě se našli lidé, kteří s Tebou souhlasili, někteří si dělali srandu, ale našlo se hodně těch, kteří byli proti tomu, proč to děláš, že je to ukvapené rozhodnutí, a tak dále. Mnoho lidí asi nevědělo o zákulisních problémech mezi Tebou a LP, nebo se mýlím?
Já musím říct jednu věc. Tento krok jednoznačně nebyl unáhlený. O tom, co se děje (Faust píše na sloupek), jsem se dozvěděl minutu poté, co Faust vložil svůj post na sloupek. Okamžitě mě zahrnula vlna nevole a dotazů od některých hráčů. Já se snažil reakce uklidnit a sám se pídil, co se děje. Když se ukázalo, jaká je situace a co se doopravdy stalo, vzal jsem si čas na rozmyšlenou a vyjádřil se k situaci až večer. Mezitím jsem problém konzultoval s několika hráči, u kterých mi hodně záleželo na jejich názoru. V podstatě všichni řekli to samé. „Souhlasím s Tebou, není jiná možnost, než položit funkci". Jednalo se o velmi významné osobnosti této hry.
Jak jsi sám řekl, věnovals deset let hraní Dark Elfa. Pokud se nepletu, tak od podzimu 2010 jsi vedl DE-Koment, tedy necelé dva roky. Kdy začaly problémy s Lordem Pletronem? Krátce po Tvém zvolení jsem přestal hrát, a když se nyní uskutečnil po dvou letech můj návrat, najednou zjišťuji, že počet hráčů klesl o polovinu. A na fórech není skoro nic jiného, všichni mluví o tom, jak hru „vzkřísit". Někteří psali, že veteráni ji podrží. Ty samozřejmě mezi veterány patříš, ale odcházíš. Jak vidíš budoucnost Dark Elfa?
Problémy s Pletkou jsou dlouhodobé. LP je výborný konstruktér hry. Herní principy postavil dobře, vymyslel dobrou hru. Na svou dobu byla dobře napsaná (z hlediska kódu). Bohužel právě kód, tedy střeva hry, a nutnost všech zásahů jen z rukou LPho jsou dnes trochu problém. Dark Elf je z dnešního hlediska již zastaralý. Šlo by přepsat do jednoho z nových programovacích jazyků, ale dovolím si vyjádřit pochybnost, že by to LP již nedokázal, je to právě o tom, že trpí klasickým problém programátora, tzn., nemá v podstatě žádnou dokumentaci, funguje na principu „to by mohlo být tady". Z tohoto důvodu je nejčastější odpověď LPho „to by trvalo moc dlouho". Dalším velkým problémem je, že nemá v podstatě žádný marketing. To je hra, o které neví nikdo. Jen ti, co kdysi DE objevili, když ještě mělo dohodu s tehdy vcelku čerstvým časopisem PEVNOST. V souvislosti s marketingem je zde další pěkná věc, že LP ani neví, kdo je jeho hráč, jeho to ani nezajímá. Zeptá-li se člověk LPho, kdo je průměrný hráč Dark Elfa, odpoví Vám, že jeho věk se pohybuje mezi 15 - 18 lety a poslouchá nejlépe Pop a Hip Hop. LPho přístup k pracovní síle = lidem, kteří se o chod DE v podstatě starají, (neboť jak LP sám řekl, DE je mrtvá hra a věnuje se svému novému dítku „Pánu hradu"), je v podstatě takový, že můžou být rádi za tu čest, že věnují svůj čas tomu, že se starají o jeho hru. Dle mého názoru DE je ve fázi bolestivé agonie, která směřuje ke smrti. Nemyslím si, že by to musel být nevyhnutelný konec, nicméně dnes by vyžadoval obrovské vynaložení finančních prostředků a vyměnit základní problém DE - LPho.
Poslední poznámka k tomuto tématu - Základní problém záchrany, o které se stále mluví, je ten, že měla přijít před 5 lety, kdy se začal lámat počet hráčů. Ti začínali odcházet. Tehdy se měla hledat příčina, ne přidávat další a další záminky k tomu, aby hráči odešli. Dnes klesá počet hráčů pomaleji z jednoho prostého důvodu, LP dělá z DE skanzen. Nejdříve nicky mizely po 3 měsících, pak po půl roce... Nyní je budeme skladovat 2 roky, hlavně si nepřipustíme, že je z DE město duchů.
Oba, a samozřejmě i další hráči, s jistotou víme, že LP sám neodejde, nepřenechá někomu, aby se mu hrabal v jeho (byť skoro mrtvému) dítku, a pokud by odešel, odešel by s ním i Dark Elf. Bohužel finance v dnešní době dělají mnoho. Kdyby LP vložil peníze do reklamy, jak mu někteří radí, tak nemá jistotu, že se mu vrátí. Ale samotní hráči by mu mohli pomoci, dokonce se i někteří takoví nabízejí. Ale o tom tu můžeme vést sáhodlouhé několik hodin trvající diskuse, ale nevyřešíme to. Z globální diskuse, která se na nápadech vede, ale občas vzejde i nápad, který je spíše snový než reálný. A ano, následujících 21 měsíců neubude ani jeden hráč ze hry, budou jen přibývat. Ale pak se to opět začne snižovat. A dost „drasticky", pokud se něco nezmění a DE do té doby vydrží. Ale zpátky k Tobě. Za těch deset let v tolika funkcích - co všechno jsi dokázal, ať už to bylo něco positivního či negativního, jak hledíš na svou práci, co Tě mrzí, že jsi třeba nedokázal prosadit a udělat?
Jsem upřímě rád za to, že jsem mohl pomoci budovat několik klanů. Ať už to byli DeviLs, částečně S.O.A.D. (i když to je hlavně Therosovo dítko), Kaffkárna a později jsem pomáhal klukům z Riders of Freedom, Xka a Masters of Darkness. Zkušenost s výrobou mapy byla také hodně zajímavá. Čeho lituji... Možná několik podrazů ze začátku kariéry, kdy jsme s Therosem a Arou mnohdy jezdili hodně na hraně i za hranou kodexu. Plus možná to, že se mi nepodařilo prosadit některé změny, které byly od LPho přislíbeny, ale nikdy je neudělal, ať už to bylo zvýšení platů redaktorů (ke kterému nedavno došlo), engine pro rasovky, aby je mohli ovládat opravdu komentátoři, engine pro vkládání komentářů - každý, kdo kdy psal komentář pro DE, musel kvést ze zcela debilního vkládání komentářů, které je mnohem horší než jen obyčejné psaní do fóra. Přitom by stejné okno šlo vložit i na editovací stránku - pro LPho „zbytečná práce, která mu nepřinese žádný zisk". Jinak nesouhlasím s Tvojí větou, že LP sám neodejde. LP osobně řekl i kolik je cena DE (bavíme se o době, kdy byl v provozu i EU server - mimo jiné možná zajímavá budoucnost DE). Už se dokonce chystala jednání (pokud je mi známo s dvěma skupinami hráčů, kteří měly zájem DE koupit) a LP nakonec bez toho, aniž by uvedl důvod, od jednání ustoupil. U obou skupin, které měly zájem DE koupit, si troufám říct, že by to byla cesta k lepšímu, neboť by znamenala posun někam dál. Bohužel klasické české „Hamty hamty ať mám víc než tamty" opět vyhrálo, a tak se nyní můžeme dívat na LPho výbornou práci.
Tak teď jsi mne opravdu překvapil s tím prodejem Dark Elfa. A určitě i jiné hráče, kteří o tom nevěděli. Ale pokud se vrátíme k tomu, co jsi pro komentátory chtěl zavést (zvýšení odměn, lepší rozhraní při psaní komentů, engine pro rasovky), tak novému vedení se během necelého měsíce povedlo některé věci prosadit. Je pravda, že odměny jsou lepší, ale engine pro rasovky funguje spíš tak, jako vždy předtím: některý z hráčů navrhl scénář, poslal to LPemu. Nyní je to nastaveno tak, že několik komentátorů, kteří mají Rasovky „v malíčku", vymyslí scénář, předloží LPemu (nebo vedení DE-Komentu), a pak je to nastaveno opět samotným LP. Rozhraní pro psaní komentářů stále není asi ani v dohlednu. Vedou se však diskuse, tak uvidíme, jestli se my, komentátoři, dočkáme nějaké podobné novinky. Určitě jsi sledoval „volbu" Tvých nástupců. Jak jsi spokojen s těmi, kteří nastoupili do funkcí po Tvé osobě? Tj. se šéfem pluhtikem a zástupcem BloodTearsem?
Myslím, že je hodně brzy cokoli hodnotit. S BloodTearsem byla skvělá spolupráce vždy, vážím si jej i jako člověka, mám k němu blízko i díky tomu, že umí vyjednávat s lidmi. Pluhtik je pro mě zatím dost velké zklamání. Přijde mi, že by mu prospělo trochu více trpělivosti. Je ještě mladý a řekněme „nevybouřený". Uvidíme, jak se jim bude dále dařit pracovat s vymírajícím DE - komentem. Krok, že se podařilo prosadit zvýšení platů, je každopádně chvályhodný. Z některých jejich kroků nicméně obavy mám, ať už se jedná o DE-wiki (těchto pokusů bylo na DE asi už 15, jsem k nim skeptický), nejlepší komentátor - pokud se bude jednat o hlasování hráčů, to se může změnit ve frašku, kdy si movití hráči budou dojednávat umístění brků na svoje silné hrdiny výměnou za menší či větší obnos (ať už DEků nebo peněz), potažmo rozhodne buď netransparentní rozhodnutí jedné, dvou osob, nebo ještě horší hlasování „celého DE", kde vyhrává ten, kdo má více známých s klíči na ostatní mnohdy neaktivní hráče, potažmo čisté množství nicků. Nastavení 1 hlasu na IP adresu (při hlasování) pak není možné. Za prvé proto, že by se ukázalo, jak málo je reálných hráčů, za druhé by bylo diskriminační pro některé hráče hrající na sdílených sítích. Poslední poznámka - idea s „rasovkáři" je opravdu objevení Ameriky - toto fungovalo již v minulosti, v poslední době jen nebyla moc vůle od nikoho, aby do toho šel.
Jak dlouhou dobu jim dáváš, že vydrží ve svých funkcích? Na klanovém fóru Komentátorů to žije, DE-Koment také tak nějak ožil, někdo by řekl, že se jim opravdu podařilo (alespoň zatím na pár dnů) oživit komentátorskou bandu, ale jak dlouho to vydrží? Elánu mají dost, snad, jak říkáš, jim rychle nevyprchá z hlavy, nebo toho elánu není až přespříliš. Jestli si nevzali velké sousto.
Já k tomu podotknu jediné. Není to neobvyklý jev. Vždy, když se ujal funkce nový šéfredaktor, DE-koment ožil. Navíc fórum DE-komentu ožilo, nicméně když se na něj podíváš, kolik komentátorů tam opravdu komunikuje, kromě partičky několika spamerů? Myslíš, že těchto pár šťastlivců opravdu zaplní celé DE - Komenty? :) Jednoznačně před sebou nemají lehký úkol, vím velmi dobře, o čem mluvím. Svým způsobem jejich předchůdci, i ti moji, měli jednoznačně lehčí život. DE plné lidí, kteří jsou nadšeni do toho něco udělat pro hru a skvělou komunitu. Je opravdu na DE tato komunita stále? Dle mého už jen odlesky. Odlesky staré doby, kdy na DE byli velikáni... Naginata, Steepler, Ara, Necromorgon, Tilkilarin, Lahodnik, Paladinek, Gartrit, Zelí, Monk of Meo, Trujilo, Irsil, Ihsahn, Mordino, Mílař a mnozí další, kteří dnešním hráčům už ani nic neřeknou. Nicméně tehdejší DE se srazy, kdy byla sv. Anna plná jen hráčů, bylo to pravé DE. Ne dnes, kdy se na srazu DE v Praze tísní hráči u 4 stolků.
Tak teď jsi mi trošku „vtiskl" slzu do oka, protože u těchto jmen by se člověk rád pozastavil. Samozřejmě jsem již zapomněl na některé hráče, kteří DE hráli v dobách, kdy jsem začínal (cca 7 let zpátky), většina z nich byla na vrcholu, pro obyčejného hráče, jako tenkrát mě, byli většinou něco víc, hráli vyšší ligy, měli spousty zemí... Já ve třetí lize, kde člověk potkal třeba Therose (tuším, že to byla hlavně 3K), a další. Ale když jsi je teď jmenoval, rozpomínám se na většinu z nich, i když ne se všemi jsem se v lize potkal, ale o spousty z nich někdo mluvil, nebo jsem o nich věděl. Ale jak Ty vzpomínáš na své začátky? Jak ses dostal k Dark Elfovi? A po jak dlouhé době i někam „výš"?
Já se dostal k DE v podstatě náhodou. Hrál ho kamarád na gymplu. Já hrával v té době Red Dragona, nakonec mě ukecal, abych to zkusil. Logl jsem se, nic mi to neříkalo, nakonec jsem se k němu vrátil po čase a už mě to chytlo. Asi ve 2. ostřejším věku jsem potkal Sec Mazec, kterému tehdy velel Angličan. Ten mi dal nějaké základní rady, pak mi něco naučil Sadar a později Patton. Velkou školou mi tenkrát bylo, že se mi podařilo hrát několik věků pod Mílařem v Zelené Míli. Plus pro mě tehdy zlomové bylo setkání s Píčkem... alias 3,14 (a dál to po mně nechtěj), který se po čase vrátil na DE a dnes ho najdete pod nickem Forult. Tehdy jsem připletl do aliance Synové Xype Toteca, se kterou koketoval v podstatě celý pozdější Taj Mahal (Figo a spol - protože byli spolužáci). Později jsem ve trojkách našel partičku nadějných hráčů a postavili jsme tehdy zcela drzou partičku "So Lonely Warriors," která vtrhla z trojek do dvojek a začala si je podmaňovat. Pak mě zlanařil Theros do S.O.A.Du - odtamtud jsem to dotáhnul nejdříve na zástupce šéfa BS3 DeviLs, nejúspěšnější bojové skupiny DeviLs v historii, velel jí tehdy Theros, a jestli to už někdo nepřekonal, tak jsme drželi rekord v počtu zavření dvojkové ligy v řadě ve 2F. Později jsem založil vlastní BS2 DeviLs, z té později vzešla Kaffkárna...
Když čtu Tvé úplné začátky, srovnávám to se sebou. Po příchodu na gymnázium, jsem začal hrát Webgame, ukázal jsem ji spolužákovi, ten to zkusil, na oplátku mě začal učit DE. Nevím, jestli si na něho někdo vzpomíná - Pradator, Pradator Pradatorsky, a další - také hrál párkrát za S.O.A.D. a „Tatranky". Já ze začátku DE nechápal, ale pak jsem se přeci jen vrátil a hrál dál. Ale nebudu tu vyprávět o sobě, to není zrovna dvakrát nejlepší historie, navíc hráče teď zajímáš Ty. :) Co se dělo dál? Vlastně ze začátku ses hned dostal do ochranných rukou známých hráčů, když to řeknu tak nadneseně. Po jaké době ses tedy dostal na vyšší místa, jako RS, KAPO...?
Mně to s kariérou docela trvalo. :) Nejsem to schopen už přesně dát dohromady, podle mě přibližně před 5 lety přišla Rada Starších, brzy po zvolení i KAPO... Poté jsem po neshodách s Mowukim, jako šéfem KAPA, odešel. Později se tam vrátil, asi před rokem, no a šéfredaktorem jsem byl něco málo přes 2 roky (tzn. před něco málo 2 lety)... Když jsem se dostal do funkcí, měl jsem za sebou přibližné 4, možná 5 let hraní.
Kdo Tě kdy nejvíc naštval v DE? LP to určitě nebude, ten Tě spíš zklamal, nebo i naštval? A ne, nebudeme se držet při zemi. Je někdo, kdo Tě přímo nas*al, ba dokonce neustále s*al? (smích)
Já jsem v jádru poměrně klidný člověk, pokud to někdo přehání, řeknu mu to z očí do očí. Pokud je to člověk, kterým osobně pohrdám, nepřijmu pak ani jeho omluvu (to by byl například příklad Fausta, který nicméně v podstatě mně osobně nikdy nic moc neudělal - nicméně nemám rád, pokud má někdo komplexy, vylévá si je na lidech, kteří dělají dobře svou práci, a když se jich někdo zastane, začne ze sebe dělat chudáka mrzáčka. Jinými slovy na to, aby Sayku, otce od rodiny který si prošel svým, nazýval debilem, zakomplexovancem a pak, když jej někdo setře a podá si ho, vytáhne větu „když byste mě znali v reálu, nesmáli byste se mi" - tak si člověk o tom člověku musí myslet své).
Jednoznačně jsem měl spory s desítkami hráčů, nicméně myslím, že vždy jsme zůstali u nějaké normální roviny. Občas se stane, že si lidé nesednou - to se mi např. stalo s Rajem Ahtenem - i když si ho osobně vážím, není to zrovna má „krevní skupina" ani já jeho. Na druhou stranu to o sobě víme. Jediné, čeho asi hodně lituji, je pro mě do dnes trochu nepochopitelný názorový rozchod s Majou, ale to souvisí s pnutími, které byli při odchodu RoD z MoD. Každopádně využiji případně tuto možnost k tomu, abych se jí veřejně omluvil za všechna příkoří.
Teď trošku odbočíme. Určitě jsi trávil u DE hodně času, co děláš tedy teď s tím vším volným časem, když jsi s DE skončil? To se musíš ukousat nudou, ne? (smích, pozn. - při plánování našeho rozhovoru Torg zjistil, že má volný čas akorát zrovna v tu dobu, kdy mu píši, následující týden jen a jen práce, poté dovolená).
(smích) Vzhledem k tomu, že dlouhodobě dělám dvě práce, k tomu jsem si teď vymyslel ještě stěhování a rekonstrukci bytu, tak se jednoznačně nudou neukoušu, navíc budu mít alespoň víc času na své blízké a přátele, kteří to jistě ocení.
A co, kromě stěhování, rekonstrukce bytu a věnování se svým blízkým, máš ještě v blízké budoucnosti v plánu?
Já myslím, že tohle na blízkou budoucnost stačí. :) Každopádně se případně budu věnovat některému ze svých koníčků a zájmů, ať už se týká scenáristiky, potažmo lokalizaci některých her.
Pamatuješ si, kolik rozhovorů si během své "kariéry" poskytl? Vím, že jako komentátor jsi udělal nespočet rozhovorů s jinými hráči, určitě je spočítané nemáš, ale kolik lidí vyzpovídalo Tebe? A vzpomínáš si na svůj první rozhovor?
Jestli si dobře pamatuji, rozhovory jsem dával za celou dobu asi dva... takže tohle je třetí. V roli zpovídajícího jsem byl asi 30x. :) A první si už nevzpomenu, s kým byl, nicméně vzpomínám si na přípravu, kdy jsem si sepsal otázky na papír. Pročetl si je... pak papír roztrhal a ptal se na to, co mě zrovna napadlo a na co přišlo téma rozhovoru.
Tak je veden i náš rozhovor, protože nebyl čas na přípravu. :) Snad jsem na něco nezapomněl, co by mohlo zajímat potencionální čtenáře, ale myslím si, že to byl v jistém směru vyčerpávající rozhovor. A také musím podotknout, že je to pro Tebe sice „teprve" třetí rozhovor, ale zároveň s největší pravděpodobností poslední. Je mi ctí, že ho mohu vést zrovna já. Ačkoliv dvakrát radost z toho, že odchází (a ruku na srdce, skromnost stranou) jedna z velmi zářících hvězd na „nebi" této hry, nemám. Chtěl bys na závěr někomu něco vzkázat? :)
Asi jen díky za vše. Byla to cenná zkušenost, budete mi chybět... A věřím, že s mnohými k sobě najdeme cestu, i když přestane existovat má existence v této hře. A Tobě díky za rozhovor. :)
Na závěr musím říci, že mi opět tak trošku vlezla slza do oka, jelikož je mi líto, že odcházíš. Na druhou stranu, je to „jen hra", virtuální život, Ty sám žiješ dál, i když Torg nám zmizí, ale až za dva roky. :) Chtěl bych Ti asi jako poslední člověk v DE, s kterým takhle „veřejně" mluvíš, poděkovat za všechny a všechno, co jsi pro nás a tuto hru udělal. Přeji Ti, aby se Ti dařilo v soukromém životě. Nezapomeň na nás! A pokud by ses někdy nudil tak moc, že bys nevěděl, co dělat, přijď se na nás třeba na jeden věk podívat, zahrát si s námi. Budou tu lidé, kteří Tě rádi uvidí mezi námi. Škoda, že se to asi ale nestane. Sbohem, Torgu. Ale mohli bychom skončit nějak optimisticky... Na shledanou? :) Prostě se měj krásně a ahoj! :)
Všechno jednou končí... Ahoj. :)