Site menu:

Aktuálně:

Zprávy z Dark Elfa»


Nejlepší online hra: Dark Elf

Madarovy rady ze sloupku III.

5.11. 2012 Autor Madarův stín Komentáře Komentáře (1) Kategorie Tipy pro hru Hodnocení 9.00 Přečteno x1739

Dnes se v Madarových radách dočtete jedninou věc, a to jak správně přednastavit a vyplňovat ML. Rada je to dlouhá a obsáhlá, takže vystačí na jeden celý díl.

 

Laxinátor


Magický list a jak na něj
 

Magický list (zkráceně ML, nebo MT - magic table) je něco, co používá každá aliance ve vyšších ligách a drtivá většina trojkových, ale málokteré zcela plně využívá jejího potenciálu, jak jsem se mnohokráte přesvědčil.
A jak by měl zhruba (dle mého mínění) vypadat? Co může být názornějšího než příklad:

------------
Drsná ali 44 (-1)
Super Pepa Mág 17 (+0) -- // res Alimág
Lojzek Skřet 28 (+3) -- /Lorman, Sídlo alchymistů, Stráž hranice, Věž poznání, Vřesové kopce/ DK mimo možné útoky Pracant

Skorolama Skurut 9 (-2) -- /Zátočina/

------------
Méně drsná ali 52 (-5)
Dobyvatel Barbar 49 (+2) --
Lama Ent 3 (-7) -- komplet útoky, nekouzlit!

-------------
Požadavky:
Spoko: Atan Kirs, Khelek Kirs (obojí Lama)
Spoko (OMV): Trpasličí doly (veterán)
2x nespa: Dol el Zint, Trpasluj (neutrálky)
VVŠ: Eridan Cug (MO 22, veterán)
Děs:
Povodeň:

-------------
Zakouzlené:
Strach: Aréna smrti, Pirátská krčma - ok magič
2x nespo: Aréna smrti - ok veterán


Obyčejný ML? Pochybuji.
Co bych tak vypíchnul je aktualizovaný počet zemí, dále pořadí hráčů dle priority shora dolů, ale hlavně dvě věci. Útoky a požadavky (nevím proč, ale je třeba to zdůrazňovat snad každý věk). Nic není hloupějšího než vyplýtvat manu na země, co příští den bude vlastnit moje aliance. Případně kouzlit hlouposti a ztrácet země pod spokojenostmi...

Dále, co se jen tak nevidí obvykle, je užitečné psát u požadavků vládce nad danou zemí (kvůli mírům) a magickou obranu (vcelku logicky kvůli potřebné síle kouzel, ať zbytečně nekouzlí někdo s malou SK). Potom u všech výčtů doporučuji abecední řazení (lépe se to kouzlí jak s VSK, tak normálně). Zvláště pokud se daří, tak se hodí psát zisky/ztráty zemí (pozvedne to morálku a taky to trocha naznačuje koho je třeba kouzlit více a kdo není až tak nebezpečný). A v neposlední řadě seznam zakouzlených požadavků (ctrl+c/ctrl+v a všichni si mohou zkontrolovat, zda-li to bylo odkouzleno). V sehranějších aliancích se můžou zakouzlené požadavky mazat, ale tam už je třeba mít důvěru v každého hráče v alianci. Kosmetickým vylepšením je vynechání řádku v případě, kdy výpis útoků u jednoho hráče pokračuje na druhý řádek, ale to je spíše pro poloslepé, jako jsem já.

A nakonec pár rad pro velitele. Přípisovat do ML kdo by měl koho kouzlit (zvláště, pokud hráči nemají tolik nahráno), ať se zbytečně neplýtvá vysokou SK na soupeře s nulovou MO (běžně si každý kouzlí hlavně svoje okolí) a naopak. Rozdělit požadavky na "nutné" a "pokud zbude mana". Pokud jsou k dispozici specky (víceméně krom zmrtvýchvstání se dají použít všechny), tak je vypsat do požadavků (viz příklad), aby na ně lidi nezapomínali.

Toť vše. Rád bych požádal všechny, kdo se prokousali až sem, o nějakou tu odezvu (jak se tak moderně říká - feedback) - nick Madara -, ať vím, jestli to má vůbec smysl, nebo jestli by Vás více nezajímalo jiné téma. Většinou vybírám témata ad hoc, dle toho, co zrovna vidím kolem sebe...

Hodnocení článku: Hodnocení 9.00, Hodnotilo 1 uživatelů