Site menu:

Aktuálně:

Zprávy z Dark Elfa»


Nejlepší online hra: Dark Elf

Madarovy rady ze sloupku IV:

19.11. 2012 Autor Madarův stín Komentáře Komentáře (0) Kategorie Tipy pro hru Hodnocení 0.00 Přečteno x1403

Další sbírka Madarových rad, jak je zkopíroval (s autorovým svolením, OSO) Laxinátor.

Tentokrát o válkách s neutrálkami v prvních dnech den, o Magickém šípu, plus fičurka pro soudný den.


Vyhlašování válek

Nultý den většinou moc lidí nepřemýšlí nad smlouvami a vyhlásí plošně války, kvůli možným přátelským sousedům, co by chtěli vypomoci nespokojeností (případně mlhou, nebo strachem). To je vcelku pochopitelné.
Ovšem vyhlašovat plošně války neutrálkám v dalších dnech je přinejmenším nerozumné. Lidé často podceňují zisky, které generují obchodní smlouvy mezi zeměmi. 18% se zdá málo, ale všichni víme, že na začátku se hodí každý zlaťák. A třeba u takového skuruta/skřeta/hobita to jde i do stovek za jeden den.
Proto vždy před vyhlašováním válek (ideálně už před odtahem) přemýšlejte, jak budete útočit v dalších 2-3 dnech (víc dopředu se moc počítat nedá). Poté vždy vyhlásit válku pouze zemím, na které nemíním útočit z jiné země.

A malá poznámka ne konec. Nemusí se vždy jednat o obchodní smlouvu, stejně tak je třeba přemýšlet, jestli se více nehodí magická, nebo volný průchod. Vojenskou nezmiňuji, protože je aktivní už prvním přepočtem. A perlička na úplný konec. Někdy se vyplatí nevyhlašovat válku i přes postih a místo toho využít aktivní smlouvu (prakticky vždy jde o VP).

Doplnil LP: moje praxe je taková, že pár válek vyhlásím, pár ne. Aby soupeř neměl jistotu, kam má hodit kouzlo Nespokojenost, a zároveň jsem měl pár zemí připravených na obchodní smlouvu a nebo dokonce volný průchod.

 

Magický šíp

Z nápovědy: Speciální kouzlo rasy Lidé. Zabije jednoho vojáka nejvíce zastoupené jednotky v zemi. Platí na všechny rasy.

20 many za jednoho vojáka. Stojí to za to? Určitě ano! Popravdě řečeno, je mag. šíp zřejmě nejlepší útočné kouzlo ve hře (někdy se více hodí povodeň), které může za 20 many stáhnout obranu země až o 8 (bez bonusů). Všechny ostatní kouzla (Smrtící démon a spol) jsou založeny na procentech a je tedy zapotřebí velkého počtu jednotek (více než 100), aby byly stejně, či více, efektivní jako šíp. Zcela logicky je ideální ji využívat proti méněkolovkám (silnější parametry jednotek a obvykle menší počet), nicméně i takového skřeta pár šipek docela dost zabolí. V podstatě jediné mínus šipek je poměrně malý limit vzhledem k ceně kouzla.

Další použití kouzla.
Nultý den se dá vcelku efektivně použít v kombinaci s kradkami (rozjezd 1-3 a více), nebo jet bez odtahu čistě přes šipky (1-2, tzv. "vyšipkovávání" útoků). Tento rozjezd je vhodný zejména do horšího počasí, nebo při špatném logu.
K průzkumu. Znáte to, když si smrťákujete útoky a najednou bum, zem plná mágů? Proto se vyplatí hodit jednu šipku a aspoň na hrubo zjistit, jaké jsou v dané zemi jednotky.
Dočišťování země. Používá se, když je potřeba co nejvíce snížit obranu země (v kombinaci s děsem lze stáhnout až na nulu, bez započtení obrany hrdiny).

 

Soudný den a záchrana magů

Z nápovědy: "Je to nejmocnější kouzlo. Zničí 50 procent všech domů, zahubí 50 procent obyvatel a vojáků všech zemí světa! Jen země Dark Elfa kouzlu odolá."

Pokud máte v zázemí mágy (či jiné jednotky) a chcete jich co nejvíce zachránit před účinky SD, tak po odkouzlení část propustě (obvykle propouštím cca pětinu až čtvrtinu, více nemá cenu) a navzájem mezi zeměmi pošlete přesuny.
Vojsko v přesunu SD nezasáhne a bez újmy dorazí do cílové země. Tam zaplní prázdné domy (vždy po SD nějaké jsou) a nahradí obyvatelstvo.

Suma sumarum po seslání SD:
Výhody: vyšší síla kouzla, více many, vyšší MO.
Nevýhody: méně obyvatel, méně zlata, menší MO (mágové v přesunu) v původní i cílové zemi.

 

Hodnocení článku: Hodnocení 0.00, Hodnotilo 0 uživatelů