Site menu:

Aktuálně:

Zprávy z Dark Elfa»


Nejlepší online hra: Dark Elf

Rasy DE - Barbaři

16.4. 2013 Autor cursed Komentáře Komentáře (6) Kategorie Rasy DE Hodnocení 10.00 Přečteno x2897
Šestí v pořadí jsou barbarští neřádi.
1. Úvod
Ahoj, mé jméno je Cursed a budu se vám snažit lehce přiblížit Barbary. Darkelfa hraju přibližně od roku 2006. Přivedl mě kamarád ze školy Lord, se kterým hrajeme do teď. S pár pauzami tuto hru hraju okolo 7 let. Paradoxně mě vždycky zpátky do hry přivedly změny. Začínal jsem na Entech, protože mají nejméně kol a tak se toho moc ze začátku pokazit nedá. Hrál jsem je asi půl roku a pak mi začalo vadit, že se s nimi špatně válčí, kvůli nedostatku vojáků, a tak jsem začal experimentovat s ostatními. K barbarům jsem se dostal právě díky Lordovi, který hrál jednu ligu Skuruti vs. Barbaři. Potřeboval záskok, protože jel někam na dovolenou a nebyl nikdo „lepší", kdo by měl čas za něho tahat. Byl už asi desátý den a já čelil nové rase, bez toho abych s ním mohl cokoli konzultovat. Nakonec to barbaři vyhráli (ne tedy mojí zásluhou ) a mě to motivovalo je zkusit do dalších lig. Od té doby mi dost přirostli k srdci, a když si chci zabojovat, tak neváhám a volím právě je. Dalšími oblíbenci jsou Temní elfové a Skřeti.

 

2. Historie barbarů
Od začátku hry se barbaři moc neměnili. Barbar patří mezi rasy, které byly seslány na svět jako první. Vždy měli pozici válečníků. V raném vývoji Darkelfa prošli pár změnami v útoku a obrany, ale po krátké době se to ustálilo do podoby, jak ji známe dnes. I proto byla nejvíce veterány oplakávaná kosmetická změna záměny druhé jednotky draka na berserkera. Barbaři byly donedávna trošku pozapomenutou rasou, nebylo příliš důvodů proč zvolit je a ne třeba docela podobně stavěné skuruty. Mnozí hráči volili právě skuruty, jelikož mají více kol, stejně jako barbaři měli málo peněz do startu. Kvůli drahé a slabé obraně se hráči s barbary v obsazenějších ligách snadno ztratili. Myslím si, že největším přínosem pro barbary bylo zavedení speciální stavby v roce 2006 a pak až zlevnění „jedniček" v roce 2012. O výhodách a přínosu těchto změn budu mluvit později. Tyto změny vrátili barbary do hry. Nyní už jsem dlouho neviděl ligu bez barbarů. Další změnou, která dost ovlivnila hru barbarů, je změna výpočtu hodnosti. Barbarům stoupá hodnost 2x rychleji, 2x pomaleji klesá a nemůže klesnout pod polovinu základu ligy. Nemusím snad zmiňovat, jakou roli hraje hodnost ve hře. V praxi to znamená to, že barbaři vyhledávají hráče, se kterým by mohli válčit. Poslední změnou, co byla provedena, je speciální kouzlo barbarů, o kterém budu mluvit později.

3. Síly a slabiny
3A. Síly

- Útok - Největší výhodou barbarů je bezesporu schopnost útočit, aniž by museli doverbovat jednotky. Jednoduše v zemi postaví verbířský stan a k útoku přibyde 63. Toho se nejčastěji využívá, dobyjeme-li zem a máme v ní nespokojenost. Další značnou výhodou je, že nepotřebují moc jednotek, aby poslali velký útok a tak odpadá problém s tím, jestli se armáda vejde do domků v bránící zemi.
- Základní magie - Jelikož všechny jednotky mají relativně malý žold, tak barbar, který má aspoň pár zemí v zázemí, může při velmi dobrém počasí na zlato celkem snadno kouzlit už 3. den. Není to ovšem běžné a v mnoha případech je lepší poslat více útoků. Když ale hráč zvolí magii a má k tomu ještě útočit, tak si udrží jen základní magii (SK kolem 1-3). Ze začátku, kdy není moc many, tak jsou to tak 2-3 nespokojenosti. Jsou-li ale dobře mířené, tak mohou velmi ovlivnit celý věk. Výhodu vidím v tom, že by to málokterý hráč od barbara čekal. Tímto přiláká pozornost protivníků a získá čas pro rozvoj mága.
- Přeposílání útoků - Největší výhodu mají ve střední fázi věku (mezi 4-8 dnem), kdy obrana bránících hráčů není tak veliká, aby byla pro barbara nezvladatelná. I za předpokladu, že dostane nespokojenosti, může díky verbířskému stanu přeposlat přeposlat velký útok.
- Cena jednotek - Jak jsem již zmínil, tak cena „jedniček" umožňuje rychlý rozjezd. Pomáhá to i v expanzi 3. den, když se hráč snaží kouzlit. Dále se toho dá využít v obraně, když není mana na obranu mágy, ale s tím se moc nesetkáme a používá se to, když si nejsme jisti, jestli za dané situace útok vyjde. Protivník, za předpokladu, že barbar útočí, vyšle menší útok, který neprojde a druhý den barbar dobere sílu na pořádný útok.
- Hodnost - Polepšili si se změnou výpočtu hodnosti. Nyní jsou barbaři přizpůsobeni na ničení všeho okolo, aniž by museli řešit svojí hodnost. Dříve když měl kolem sebe například 3 jednozemkových hráčů a dobyl je, tak si zničil hodnost a příjmy drasticky klesly. Teď mu stačí, když válčí s protivníkem, který má podobný počet zemí, čímž hráč vyváží tuto ztrátu.
3B. Slabiny
- Obrana - Je to asi největší problém barbarů. Pro připomenutí „jedničky" mají obranu 3, „dvojky" také 3 a mágové mají 4. To způsobuje, že hráč nemá šanci ubránit útočnější rasy a tak to musí dohánět útoky. Ne vždy však je dostatek prostoru na útoky, a když je potřeba bránit, tak se tento problém musí vyřešit počtem, což se sedmi koly není nejlepší. Dá se tedy říct, že si barbar, co nemá místo, zázemí a kolem sebe nepřátelé, ve věku moc nezahraje a velmi rychle končí.
- Magie - Dle mého názoru, když má barbar s kým bojovat, tak si dokáží snadno udržet slabou sílu kouzla, ale jinak nejsou moc dobří mágové a v ligách se s barbarem mágem nikdy nesetkáme (jen výjimečně). Barbaři dříve měli limit 80 kouzel za den, ale nyní byl tento limit snížen na 60. Tato změna výrazně ovlivnila jejich magii. Ať už v kouzlení protivníků, tak i v kouzlení sebe. U této rasy je běžné, že má rozsáhlé hranice a je vhodné si do těchto zemí, ze kterých se útočí, hodit 2x nespokojenost, aby soupeř si, který ji dobyje, nemohl pomoct spokojeností a tím pokračovat v útocích. Potom už tedy moc kouzel pro nepřátelé nezbývá.
Celkově bych řekl, že klady převyšují nad zápory. Patří mezi lehké rasy a nejsou tak náročné na promýšlení na x dní dopředu.

4. Styl hry
Na hře za barbary se toho moc vymyslet nedá a hlavní úkol je vždy zničit okolí.
- 0.-3. Den - Rozjezd se liší podle počasí. Pokud je počasí na zlato špatné, tak volím rozjezd 1-2-4-8. Sice 3. den nemám tolik zemí a takové zázemí ale výhodou je že budu mít ve všech zemích sýpky a můžu poslat(s ohledem na místo) i 8 útoků. Když je počasí na zlato průměrné tak volím rozjezd 1-3-5-x, kde počet útoků 2. den závisí na tom, kolik mi zbyde kol, kolik budu mít zlata a jak je kolem místo. No a když je výborné počasí na zlato tak se dá hrát rozjezd 1-3-6-x. Opět vše závisí na místu.
- Střední část hry - Další dny začíná devastace nepřátel. Každá rasa je jinak přizpůsobená na válčení. Barbaři vsázejí na to, že pošlou více útoků než nepřítel. Většinou se to daří lehce, protože jejich „dvojky" mají útok 9 a tak i v malém počtu můžeme poslat velký útok. S tím souvisí jejich speciální stavba verbířský stan. Když je v dobyté zemi náhodou nespokojenost, tak díky nim můžeme doplnit ztráty nebo i zvednout útok. Často se stává, že barbar s každou dobytou zemí může zvyšovat útok a posílat silnější a silnější útoky i před postih nevyhlášení války. Tato možnost z barbara dělá stroj na ničení. Ideální situace je, když máme 20 zemí v zázemí a pár zemí hraničních. Potom ho ani moc nezbrzdí snížení ekonomiky červenými kouzly. Velký vliv i barbarova magie (případně podpora aliance). Když má alespoň základní, tak si kouzlí do zemí, ze kterých útočí nespokojenostmi a soupeřova armáda se zmenšuje. Po chvíli už je tak malá, že ji i barbar je schopen ubránit.
- U konce věku - Ke konci věku se občas stává, že barbar zničí všechny nepřátele a začne se „nudit". Jsou dvě možnosti. Buď bude farmit a pomáhat plnit kasu nebo se zaměří na magii, zvedne sílu kouzla a bude plnit magické požadavky. Já preferuji první variantu, protože ke konci věku většinou už každá aliance má svého aliančního mága, který kouzlí vše, co může. Omezující je i limit kouzel „jen" 60.

5. Specifika
Pro začátek lehce připomenu jaká „vylepšení" barbaři mají. Speciální stavbou pro barbary je verbířský stan, speciální vlastnost je boost k hodnosti a speciální kouzlo je strach. Seřadil jsem to podle toho, jak si myslím, že jsou přínosné do hry.
- Stavba - Verbířský stan považuji za jednu z nejlepších speciálních staveb, co jsou ve hře. V popisu stavby můžete najít, že každým kolem se automaticky naverbuje zdarma jedna útočná jednotka, a když si to všímavý hráč přepočítá, tak 7 útočných jednotek stojí 700 zlata, 35 many a 2250 zlata cech války, ale když do země postavíme stan, tak nás 7 útočných jednotek vyjde na 1350 zlata. Díky němu může hráč úspěšně válčit a dobývat, i když je pod nespokojenostma. Největší využití má 4-8 den, kdy můžeme snadno dobývat nepřátelské země. Jak jsem zmiňoval výše, tak můžeme zvýšit útok o až 63. Dále se uplatní při dobývání neutrálek, které budou po odlognutém hráči. Mezi těmito zeměmi budou zrušený smlouvy a tak se každá jednotka navíc hodí. V situacích, kdy máme v dobytých zemích spokojenost je verbířský stan zbytečný, jelikož se jednotky verbují z obyvatel a tak máme akorát menší přírustek.
- Hodnost - Zajímavý je i změna výpočtu hodnosti. Ještě nedávno se to týkalo i neutrálek, ale když se ukázalo, že je to moc velká pomoc, tak to bylo omezeno pouze na souboj s hráčem. Přesto si myslím, že je to stále velmi přínosné, protože hodnost hraje velkou roli. Barbar nyní může válčit až do úplného konce a když „vyřídí" jednoho protihráče, tak se může vrhnout na dalšího. Hráč už si může dovolit dobývat i poslední země nepřátel aniž by ho to zruinovalo. Nejednou už se mi stalo, že jsem s barbary čelil přesile klidně 1 proti 4 a i tak jsem se dokázal udržet a mnohdy i přesilu porážel.
- Kouzlo - Další „pomocí" bylo kouzlo Strach. Přijde mi, že bylo přidáno, jen aby se neřeklo, že barbaři nemají žádné. Myslím si, že barbarům je k ničemu snížit nepřítelův útok o 20%, protože stejnak nemají moc šanci útok ubránit. Navíc funguje jen na útočné rasy (lidé, skřeti, skuruti), takže je v mnoha soubojích nepoužitelné. Je to červené kouzlo, které se dá dobře využít jako brzda při startu tak, že se zakouzlí na neutrálku, kam někdo útočí, ale jiné vyžití mě moc nenapadá.

6. Soupeři na hranicích
Určitě záleží na mnohých okolnostech, ale obecně se dá říct, že nejvhodnějšími soupeři jsou útočnější rasy, jako jsou skuruti, a méněkolové rasy, jako jsou Enti, protože může využívat rozdvojování útoků či přeposílání útoků, aniž by se hráč musel moc obávat. Nejhorším jsou naopak obranářské rasy, jako jsou trpaslíci, jelikož musíme počítat s tím, že budeme mít „zabetonované" hranice a válka s nimi je zdlouhavá.

7. Závěr
Nyní bych chtěl trošku shrnout tuto rasu. Barbaři jsou nenáročná rasa vhodná pro začátečníky, ale je i vhodná i pro zkušené hráče, kteří si chtějí zabojovat. Jsou vhodní do jakéhokoli počasí, a proto si je můžeme brát do jakékoli ligy. Tak s chutí do nich a na viděnou v lize.

Hodnocení článku: Hodnocení 10.00, Hodnotilo 3 uživatelů