Internetová základna hráčů Dark Elfa
Byl to den jako každý jiný, seděl jsem ve velké noře uprostřed Pelouchů, kde sídlí redakce našeho plátku, a vybíral si blechy z chlupatých nohou. Vtom se rozletěly kulaté dveře a do místnosti vběhl malý chlapec, syn místního soukromého očka Lupy Slídila, kterému jsem kdysi zadal onen zdánlivě nesplnitelný úkol. V rukou svíral malý kousek pergamenu. Doběhl ke mně, hodil mi ho do klína a stejně rychle jako se objevil i zmizel. Na pergamenu stálo: „U Kostela 17, Dellkan. Tam se schovává.“ V tom mi to došlo. Musí to být on, pomyslel jsem si. Utíkal jsem domů, sbalil si nejdůležitější věci, nasedl na poníka a vydal jsem se na dlouhou cestu přes celou zemi. A opravdu, v zapomenutých končinách Dellkanu žil vousatý stařík v otrhané košili. „Vy jste ArA_666, pane?“ „Ano, co chcete? Přišel jste si taky hodit rajče nebo vajíčko?“ „Ne, to ani ne, spíš vám chci položit pár všetečných otázek“ „Do toho,“ pronesl přátelským hlasem.
XenofoN: Základní info o Tobě, kdo jsi (popř. co jsi)? :-)
ArA_666: Moje celé jméno zní "ArchDeviL et vice-roi de royaume infernal, Grand et Ferme, Diable de ArA ArarourA aussi nommé menteur Aramian, Avide et Maudit", což vypovídá vše o mé osobě. Hned první slova vám napoví, že já sem ten namyšlenec, co vládne největšímu klanu na Dark Elfovi. Pak se dozvíte můj starý nick - ArA ArarourA, se kterým sem začínal hrát a s ním sem vyhrál na konci prázdnin 2002 ligu 2C, a ještě starší nick Aramian, který je původem z Diabla.
Ve skutečnosti se menuju Jeníček a bude mi za dva týdny jednadvacet let. Miluju kromě svého počítače ještě kulečník a fotbal, ačkoliv sám bych do míče nekopal. Trošku mě zajímá i historie, ale myslim, že té už u mě dozvonilo.
XenofoN: Co znamená to jméno?
ArA_666: Co znamená? ArchDeviL je přežitek z Diabla, kdy náš klan měl ještě podobné tituly a ArchDeviL byl ten nejvyšší. Vice-roi de royaume infernal je další titul a v překladu to je vicekrál království pekelného... což sem si tam napsal po tom, co sem s Bushem dali dohromady ten náš příběh na pokračování :-) Diable de femme je ďábelská žena, já z toho udělal ďábelského papouška, Araroura je zkomolenina pravého názvu Ararouna, kterej se mi líbil a protože sem si to jako malej furt pletl a místo Ararouna sem říkal Araroura, nechal sem si to v nicku takhle. Aussi nommé menteur Aramian by mělo být jinak zvaný lhář Aramian, lháře sem tam dodal po té, co sem zjistil, že mi nikdo nevěří ani nos mezi očima a Grande et Ferme by mělo být velký a mocný, Avide et Maudit je lačný a zlořečený... velkej sem určitě, měřim skoro dva metry, mocný bych taky řekl že sem, když mám pod sebou osmatřicet dalších lidí, lačný neboli chtivý sem, jinak bych neměl těch 38 lidí pod sebou a nebyl stále spokojený, zlořečený sem taky, je na mě uvalena veřejná klatba :-)
XenofoN: V DeviLs je pod Tebou 38 lidí. To opravdu všechno stíháš? Vést a koordinovat 38 lidí přeci není jen tak...
ArA_666: Je to dřina, ale mám kolem sebe spousta fajnových lidí a ti mi s tím vším pomáhaj. Celý klan je jednodušše rozdělený po aliancích a jediné, co máme společného je pokladna, některé klanové akce jako byla nedávná VA3, společné srazy a náš klanový výbor, který dohlíží na to, aby to všechno fungovalo... podtrtženo a sečteno, na mě zbývá jedině to, že čtyřem lidem říkám, aby konečně něco začali dělat a šéfuju jedné osmičlenné alianci. No, ještě se teda starám o klanové fórum, bez kterého bysme se neobešli, starám se taky o stránky a snažim se za nás všechny plnit náš program, což je třeba moje nová nápověda, na který už pracuju snad už přes dva týdny a čas od času nějaký ten pěkný nápad, jako byl ten projekt "Já ti to teda nandáám" či sponzorský dar na soutěž receptů.
XenofoN: Co je hlavním cílem DeviLů? O co se snaží?
ArA_666: Cílem je plnění našeho programu. Chceme zvýšit hráčskou úroveň ve všech směrech, chceme více soutěží, více akcí, více spokojených hráčů. Samozřejmě, že naším cílem je i proslavit naše jména :-) Ovšem já osobně bych chtěl, aby se podobnývh klanů jako je ten náš, objevilo na DE více, alespoň o jeden více, než je to teď. To potom by byl nářez nějaká klanová válka :-) A hlavně bysme mohli mít konečně nějakého pořádného nepřítele, ačkoliv jich máme víc než dost, ani jeden neni ten pravý třídní nepřítel.
XenofoN: Teď z trochu jiného soudku. Sledoval jsi uplynulý věk v jedničce? Co jsi na něj říkal? A naopak, co si myslíš o situaci v jedničce, která tam je teď?
ArA_666: Jistěže sledoval, chvíli sem byl i přítomen s narychlo sestavenou aliancí :-) Byl sem tam do té doby, dokud můj boj proti dvoum Riderum neukončil muj soused, který mi přes mír sebral jednu nebráněnou zem a tím podlomil celou moji ekonomiku. Pravda, omluvil se mi za to, jenže pak si mi dovolil nabídnou expení hrdinů neustálou výměnou zemiček a to už mě natolik vyvedlo z míry, že sem se radši odlogoval, než sousedil s takovým ignorantem.Jinak sem to později sledoval spíše sporadicky, bylo mi trošku líto Mixu a hlavně Necroslave, měli to rozjeté pěkně. Ale co se dá dělat, nechtěli pomoci nám, kdybychom Ridery nějakým zázrakem vymlátili, třeba by Mix vyhrál :-P
Teď je situace mizerná, pokud je tam tak málo hráčů, nemůže se tomu říkat první liga. Spousta dobrých aliancí radši sedí v druhých ligách, protože tam je to levnější a je tam víc hráčů, ale ne zas tolik, že by to bylo nehratelné jako ve trojkách. Hlavním problémem bude asi klíč, 6 deků je sice už lepší než 9, ale pokud je tam tak málo lidí, rozhoduje postavení hráčů a to vyžaduje i protálové brány a to pak máte 10 deků... a 10 deků, pokud nemáte dobrý tým, to nedáte na jistou prohru.
XenofoN: Co si myslíš o speciálních stavbách? Které Ti přijdou povedené a které naopak? Využíváš je?
ArA_666: Speciální stavby jako celek se mi líbí. Některé pomáhají hodně, třeba mě, skřetovi podzemní tunely se velice, ale velice zamlouvají. Skurutovi se sklad masa musí líbit taky, vydělat si dobyvačným útokem, to je slušná pomoc. I ostatní stavby pomáhají, ale tady je zapotřebí dodat, že většinou ve speciálních případěch (až na mithrilový důl, ten pomáhá vždy a ta lidská stavba). Zatím se to jeví jako dobrý tah, i když to zpořátku vypadalo všelijak.
XenofoN: A co hrdinové? :-)
ArA_666: Hrdinové mi už nepřijdou jako novinka, nějak sem si na ně zvyk. Je to sice šílené, kolik do něj člověk vrazí deků, ale proč ne? Pomůže při rozjezdu a navíc si k němu lehce vytvoříte určitej citovej vztah a celá hra je pak zajímavější a víc to člověka baví. Možná mi trochu vadí to, že druhů hrdinů je hodně, ale stejně jich je spousta k ničemu a nevyužívaj se. Třeba všichni mágové obranáři a bojovnící obranáři. Viděl je někdo v lize? Ojediněle. Všichni maj hlavně bojovníky útočníky, ničitele, mágy útočníky nebo zaklínače. Proč teda některé hrdiny nezrušit?
XenofoN: Nedávno se objevila druhá verze Kodexu. Ty jsi patřil k velkým kritikům té první. Co na ni řikáš, pozoruješ nějaké změny?
ArA_666: Samozřejmě, že změny pozoruju, ale změny vedoucí do slepé uličky. Zatím nejlepší návrh kodexu byl Paladinkův.
I když sem si ještě nestihl nový Kodex důkladněji prostudovat, protože sem neměl poslední dobou moc času, ale už na první pohled je celý kodex nesmyslnou slátaninou, ale nebudu to rozebírat, stručně řečeno chybí tomu řád, některé věci jsou tam přebytečné nebo nesmyslné a některé zase schází.
Abych pravdu řek, když sem se na to poprvé kouknul, byl sem zrovna po 16-ti hodinách práce, svým unaveným a nevyspalým okem sem to projel a protože sem tam něco zahlíd, co se mi zamlouvalo, tak sem řekl Stierlitzovi a Paladinkovi, že to neni zas tak hrozný... doporučili mi, abych se na to vyspal a teď se nestačim divit, jak sem to vůbec někdy mohl prohlásit.
Stejně když se to veme kolem a kolem, tak je Kodex a nějaká Rada Starších přebytečností. Stačilo by do nápovědy přidat pár slov o tom, jak se uzavírá mír. Vysvětlit, že mír se musí potvrdit písemně poštou, že musí obsahovat čtyři základní věci - výpovědní lhůta, žádné útoky, žádná červená kouzla, žádné poskytnutí volných průchodů na moje země třetí straně. Pokud dojde k porušení, tak vás žádná Rada starších stejně nezachrání, ani návrh na vymazání z ligy. Stačí si změnit nick a IP adresu můžete mít buď proměnlivou nebo se můžete vymluvit na nezbedného bratříčka. Podobných výmluv sou tisíce. Jediné řešení je pochopení druhých, kteří vás pomstí.
XenofoN: Ty osobně jsi pro dobře formulovaný a „správný“ Kodex, nebo pro zachování stávajícího stavu?
ArA_666: Mno, smířil bych se s dobrým Kodexem, jenže tak i tak bude hlavním problémem jeho prosazování. Podle mě je to další boj s větrnými mlýny. Stávající stav je taky divotvorný, já bych spíš cestu viděl ve spolcích, klanech a větších hráčských uskupení. Nějaké čestné řády, ve kterých by byli ti, co přísahali na smrt svojí matky, že nikdy neporuší smlouvu. To by se pak mohlo zobrazit někde v jejich profilu a lepší řešení je na světě. Samozřejmě, to je jen takový hrubý náčrt, ale byla by to rozhodně lepší cesta.
XenofoN: Kdyby Ti někdo nabídl místo Stařešiny, bral bys?
ArA_666: Jistě, proč ne? Pokud bych tak mohl uskutečnit nějaký svůj plán a nemusel být nucen prosazovat a obhajovat současný Kodex, no problemo... bylo by to sice náročné to stíhat s klanem dohromady, ale stejně všichni víme, že toho nikdy nebude, abych já byl Stařešinou, že? :-)
XenofoN: Jasně že ne, to bylo čistě hypoteticky :-)). Nějaký vzkaz na závěr?
ArA_666: Vzkaz bych jeden měl.
Hráčky a hráči,
nehrajte pro peníze pro zrůdné uspokojení, hrajte srdcem a s rozumem pro svou slávu. Pohleďte na mě, dobře vidíte, jak se nevyplácí býti na špatné straně, na straně zla! Ani po tak dlouhé době se veřejné kletby nezbavíte.
Držte se hesla: "Co nelíbí se tobě, nečiň druhým!" neboť "Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá"...
XenofoN: Díky za rozhovor! :-)
Pln dojmů jsem se vydal na dlouhou pouť zpět do vlasti. I když jsem byl unaven z cesty, neváhal jsem ani vteřinu a běžel ihned do redakce za šéfredaktorem. Vběhl jsem kulatými dvířky do kanceláře. Ardon zrovna obědval. „Jak si to představujete, měsíc nepřijít do práce?“ Mojí odpovědí byl popsaný notýsek, který jsem mu podal. Sjel pohledem mé zápisky a údivem upustil lžíci. „T-to není možné… vy jste ho opravdu našel,“ vysoukal ze sebe. Ihned zburcoval celé osazenstvo redakce, aby upravili a do uzávěrky stihli napsat článek. Druhý den jsem se dopotácel do své nory, lehl si na postel a oddával se zaslouženému odpočinku. Vedle na nočním stolku leželo dnešní vydání Dark Elf Times. Palcový titulek na hlavní straně hlásal: „Exkluzivní rozhovor s ArA_666 v dnešním čísle!“