Site menu:

Aktuálně:

Zprávy z Dark Elfa»


Nejlepší online hra: Dark Elf

Madarovy rady ze sloupku XI

27.1. 2014 Autor Madarův stín Komentáře Komentáře (0) Kategorie Tipy pro hru Hodnocení 0.00 Přečteno x1141

A je to tu, po menší pauze jsem se uráčil okopírovat sem další z rad rady Madary. Omlouvám se jen, že se jich několik ztratilo v propadlišti dějin, takže už se s nimi neshledáte. Inu, navazuju, kde archív začíná, tak se pohodlně usaďte...

Dnes se podíváme na zoubek speciálnímu skurutímu kouzlu Děsu obyvatelstva, hobití stavbě Špehnoře a na závěr se naučíme co nejefektivněji využívat vojeských smluv.


Tipy a triky - Děs obyvatelstva
 

Z nápovědy: "Speciální kouzlo rasy Skuruti. Obyvatelé v hrůze prchají a nebrání zemi při útoku. Platí na Lidi, Skřety, Skuruty a Hobity."

Poměrně slabé kouzlo (obecně vzato), které má ale tři typické situace, kdy je aspoň trocha využitelné.

1. Situace kdy brání soupeři kombinací vozy + obyvatelstvo (typické pro první dny po padnutí protekce). Problematická je manová náročnost a nutnost mít velmi brzkou magii (ideálně 3. den).
2. Soupeř počítá obranu "na chlup" včetně obyvatelstva dle maximálního možného útoku. Problematické vzhledem k předpokladu prokouzlení (pokud někdo počítá na jednotky, tak se dá vcelku jistě říci, že je neprokouzlitelný konvenčně).
3. Prokouzlování Země Dark Elfa/Pražského hradu. Snižuje manovou a limitní náročnost na vyčištění země (obvykle to už ale bývá jedno).

Bonusové využití:
4. Frajerský solo atak hrdinou, kdy je třeba soupeřovi maximálně vymazat obranu.

 

Tipy a triky - Špehnora

Z nápovědy: "Tuto vyzvědačskou stavbu mohou stavět a používat pouze Hobiti. Umožní zjistit počet obyvatel (z doby posledního přepočtu) každé země. Poplatek každé kolo je 500 zlatých."

Využití je vcelku jasné, nic komplikovaného. Dosti podceňovaná věc, která umožní nejen zjistit přesný počet obyvatel, ale i spoustu dalších důležitých informací. Lze (vždy aspoň přibližně) dopočítat přírůstek obyvatelstva, maximální možnou obranu, útok, magickou obranu země a v neposlední řadě sílu kouzla.
Extrémně užitečná je díky skutečnosti, že vidí údaje ve všech zemích na mapě, bez možnosti obrany ze strany soupeře (např. oko musí projít skrze MO země).

Malá perlička na závěr. Na poplatcích za špehnoru lze velmi lehce ušetřit. 500 zlatek se strhává před násobením příjmu hodností (tj. např. jako žold vojska), a tedy může při dvojnásobku hodnosti dosáhnout reálně ceny 1000 za kolo, tj. vyplatí se před odtahem špehnoru prodat a poté opět postavit.

 

Tipy a triky - Vojenská smlouva

Z nápovědy: "Země si pomáhají vzájemně s obranou před útoky. 30% obranné vojenské síly země přijde té druhé zemi na pomoc. Pozor, 30% se počítá pouze z obranné síly vojáků, nezapočítávají se pevnosti a stavby. Vojenská smlouva platí okamžitě po uzavření."

Co dále?
- Vojenská platí okamžitě, ale pokud byla předtím platná jiná smlouva (přes přepočet, případně nahozená "z ničeho"), tak doběhne její platnost až do přepočtu, včetně volného průchodu (přes četné mystifikace na dotazech).
Tj. je jedno, zda-li přenastavíte smlouvu před, během, nebo po odtahu. Nepřijdete o zisky, ani o možnost útoku.
- Na pomoc se vydají pouze vojáci (ne hrdina, ne civilové) a nejsou násobeni žádnými bonusy (země, hrdina, stavby, kouzla). Případné zaokrouhlení probíhá vždy dolů na nejbližší celé číslo.

Hodnocení článku: Hodnocení 0.00, Hodnotilo 0 uživatelů