Site menu:

Aktuálně:

Zprávy z Dark Elfa»


Nejlepší online hra: Dark Elf

S Pletronem o dráčcích, nevíkendech a tak vůbec

1.6. 2017 Autor pajarillo Komentáře Komentáře (0) Kategorie Rozhovory Hodnocení 0.00 Přečteno x475

Před pár dny se v Dark Elfovi objevila novinka - dračí brlohy a možnost sbírání částí stříbrných, zlatých a posléze i černých dráčků. Jak tento nápad vznikl a jak proběhlo jěho přijetí? Jak autor hry vnímá dění kolem nevíkendovek a co plánuje do budoucna? To vše se můžete dočíst zde!


? Ahoj. V posledních měsících se v DE objevilo několik změn. Kromě drobnějších balančních úprav ras a hrdinů vznikl nový formát nevíkendu, který byl o několik měsíců později upraven tak, aby se dalo tahat i přes víkend. Naprostá většina hráčů se shodla, že je to krok k lepšímu.

Lord Pletron: Ahoj. Potřeba nevíkendové ligy zazněla na fóru nápady, ale už přesně nevím, od kterého hráče. Je pravdou, že čím dál více hráčů má méně a méně času na hraní Dark Elfa. Přišlo mi to proto jako rozumné, a i když jsem musel dělat úpravy na mnoha a mnoha místech v přepočtu, dávala mi ta práce smysl. Potom mě trochu mrzelo, že na nápadech se objevila opozice, která bránila původní starý formát nevíkendové ligy. Chtěl jsem dát nový typ nevíkendovky jako standard.

 

? Na fóru se nakonec ale došlo k tomu, že se zavedením speciální staré nevíkendovky víceméně všichni souhlasí. Zaznamenal jsi tu debatu?

LP: Jo, bude se to měnit co nevidět. Zavedu změny, na kterých se klany shodly. Mám je zapsané. Jsem rád za takovou aktivitu od hráčů, protože je docela frustrující do komplexní hry, která se ladí roky a roky, dělat změny. Jakákoliv změna totiž narazí na odpor určité části hráčů a často to jsou argumenty logické. Bere to energii a mnoho času, a když někdo pomůže tímto způsobem, jsem moc rád.

 

? Pochopil jsem, že si aktivní/elitní klany vybraly své zástupce, kteří o změnách debatují na fóru a změny ti potom navrhují, je to tak? Jak to funguje a jaký na to máš názor?

LP: Mně se toto moc libí, pomůže mi to a má to daleko větší váhu než výkřik na fóru nápady jednoho hráče. Nijak to ale neorganizuji, je to aktivita klanů.

 

? No a pak přišli dráčci - považuješ je za největší novinku za poslední léta? Jak vůbec vznikl nápad dát do DE další draky? A jak ten nápad (z tvého úhlu pohledu) přijala komunita?

LP: Chtěl jsem dát do Dark Elfa něco nového, co by trošku osvěžilo hru, protože už docela dost hráčů má hotové trofeje, a tak neměli žádný cíl. No a navíc jsem chtěl využít grafiku ze hry Pán Hradu, protože tam mám šest barevných setů dráčků. Podobným způsobem jsem využil už dříve i unikátní artefakty. Ty byly namalované a zaplacené pro hru Pán Hradu. Byly moc pěkné a byla škoda je nevyužít, jen jsem nevěděl, jakou formu oživování dráčku zvolit.

 

? Jak jsi nakonec dospěl k finální verzi?

LP: Dost jsem o tom přemýšlel a hráč Orbrin, který je velmi chytrý a zkušený v Dark Elfovi, o tom se mnou diskutoval. Byl to takový brainstorming. Navrhoval jsem nějaké způsoby oživování a společně jsme to probírali. Je to jeho nápad, aby to oživením dráčka neskončilo, aby mohl hráč dále a dále vylepšovat svého dráčka a tím ho to drželo ve hře. Nápad se mi moc líbil a řekl jsem si, že do toho jdu a udělám to tak. A stejně tak omezení nebo zvýšení počtu krypt podle počtu hráčů v lize jeho nápad.

 

? Myslíš, že nápad na omezení krypt bude přijat pozitivně?

LP: Chtěl jsem říct jednu důležitou věc, kterou jsem bohužel dříve neviděl, a která možná v mnohem ovlivnila negativně Dark Elfa. Orbrin mi oznámil, že řada aliancí či klanů si drží svou ligu a vyštípává ostatní hráče. Bohužel to došlo tak daleko, že jeden klan se nechal slyšet tvrzením: „Víte, kolik nám dalo práce znechutit ostatním hráčům tuto naší ligu, abychom měli jen pro sebe..." A to je průšvih Dark Elfa. Systém je nastaven chybně - tak, že nejlepší taktika je mít svou vlastní prázdnou ligu pro svou alianci. Systém měl fungovat obráceně, čím více je hráčů v lize, tím je vítězství cennější a odměny větší. A pokud je liga prázdná, neměla by být odměna žádná. To by vedlo k tomu, že ligy by byly plné. A pak by zůstaly některé opuštěné a nehrané ligy, které bych neměl problém zavřít.

 

? Systém dráčků se to vlastně ale snaží částečně napravit tím, že láká hráče do lig, kde je víc hráčů a tím pádem větší šance na brloh.

LP: Ano, je to tak jak píšeš. Ideálně a bez velkých úprav bych to rád udělal na všechny krypty. Prostě podle počtu hráčů. A ideální by to bylo udělat to podle rankingu hráčů, ale to už by asi bylo moc komplikované.

 

? Trofejní draci jsou v tuto chvíli dosažitelní hlavně pro veterány a zkušené klanové hráč. Jak to vidíš s dosažitelností nových dráčků pro běžné „smrtelníky" - třeba hráče, kteří se doteď omezovali na trojky? Myslíš, že je to něco, co je může nalákat do vyšších lig a tím zachránit pyramidu? Respektive jaké naděje do této novinky vkládáš?

LP: Velké naděje do toho nevkládám, ale je to cesta pro ty hráče či veterány, kteří hledají další smysl ve hře, další cíl. Proto je tam na konci i tajemství ohledně černého dráčka. Nováčci či běžní hráči hrající na sebe to samozřejmě budou mít mnohem těžší než aliance.

 

? Ale nebude to nemožné, tak jako jsou skoro nemožné některé trofeje (třeba rytíři kulatého stolu), kterou hráči bez klanu prostě nedají.

LP: Ano, rozhodně to není nemožné, je to jen a pouze otázka času, nic víc. Není to o schopnostech nebo strategii konkrétního hráče. Ještě dokončím odpověď na tvou otázku, jak byli dráčci přijati. Přijde mi, že poměrně kladně a lehce bez zájmu, ale už je okurková sezóna, venku je krásně, a tak málo hráčů komentuje novinky ve hře.

 

? Psal jsi, že „docela dost hráčů má hotové trofeje a tak neměli žádný cíl" - viděl jsi tak situaci i před řekněme 10 lety - že hráči potřebovali mít nějaký „cíl", nebo je to novinka moderní doby?

LP: Hotové trofeje má něco okolo dvaceti hráčů. To není moc. Ale je fakt, že někteří prostě pro obtížnost ty finální trofeje nedělají. To, aby hráč měl o co hrát, je ve hře prakticky od začátku vzniku. Trofeje a dráčci je taková nadstavba, když už by bylo kontra produktivní zasahovat a měnit jádro hry jako takové.

 

? Plánuješ teď nějaké další změny do hry?

LP: Docela mě to láká udělat malou revoluci v kryptách a předělat je komplet všechny podle počtu hráčů v lize. Byl bych štědrý a udělal to tak, že by těch krypt bylo opravdu hodně, pokud by ve hře bylo dost hráčů. Jenže tohle nemůžeme dělat v ligách bez klíčů, protože co to okamžitě zneužije díky násobné registraci multi účtů.

 

? Kdyby se krypty objevovaly až později, tak by se to mulťačení dalo částečně limitovat. Ještě by se k tomu třeba mohl dát limit na počet zemí, že by se počítali jen hráči, kteří budou mít určitý počet zemí.

LP: To je zajímavý nápad. Myslíš dát počet krypt podle počtu hráčů, kteří mají alespoň X zemí?  To je velice elegantní nápad, protože to vlastně řeší také horní strop Nikdo nebude chtít do ligy, kde už je 100 hráčů, protože je jasné, že tam jen minimum hráčů bude mít pátý herní den řekněme 12 zemí.

 

? Teď zase něco trochu rozhovorovitějšího - jak je to s tebou jako hráčem? Hraješ ještě DE, nebo vždy jen zaparkuješ účet do T a netaháš?

LP: Ano, já spíš jen koukám, co se děje ve hře a parkuji v Té ligách.  Mám toho moc, hlavně se věnuji Pánovi Hradu, a navíc se tak trochu snažím vyvíjet i třetí hru vycházející z grafiky Pána Hradu, ale mnohem víc akčnější.

 

? To zní zajímavě, můžeš to trochu nastínit?

LP: Jakési online rychlé pětiminutové arény se svojí partou hrdinů, čarodějů, obranářů, střelců atd. Unikátní bude v tom, že ač je to prohlížečová hra, bude zcela online a všechny pohyby, informace, kouzla a tak dále se budou přenášet najednou všem hráčům. Hodně to bude o vývojovém stromu a cvičení hrdiny a party. Pak se odhlásíš a máš klid, nemusíš hrát a vůbec nic tě neohrožuje. Za každou výhru v aréně dostaneš zkušenosti a peníze, které opět investuješ do své party. Ale vůbec netuším, jestli budu mít dost sil jí dokončit, i když základ už mám hotový.

 

? No pokud bys chtěl hru udělat s anglickou lokalizací, dej vědět, mohl bych přispět překladem.

LP: To je dobré vědět, od začátku se snažím udělat hru aby šla dobře lokalizovat.

 

? Nelákalo tě někdy zkusit udělat hru formou aplikace na telefon?

LP: Jistě že bych chtěl, ale neumím to a nemám s tím zkušenosti. A taková hra se podle mě bude stejně nejlépe hrát na pořádné monitoru s velice dobrým připojením, myslím kvůli rychlosti reakcí. Myš je prostě myš.

 

? Závěrem našeho rozhovoru - před pár dny se objevil první artefakt, stříbrná dračí hlava. Je něco, co bys chtěl jejímu majiteli, popřípadě i dalším hráčům, kteří budou dráčky skládat, vzkázat?

Lord Pletron: No, ať se snaží o dráčky... První tři hráče, co je složí, odměním expy: 30000, 20000 a 10000. Můžeš to vyhlásit :-)

 

 

 


A pokud by to všechno čtenáře ještě úplně nemotivovalo k pokusu o poskládání dráčků, zeptal jsem se Pelonka, majitele historicky první dračí části, jaký je to pocit být průkopníkem své doby.

Pelonek: Jsem rád, že něco padlo a nepřišel jsem o život, přeci jen mám jen 17% kradení a destrukci O:-) Navíc dnes již budu muset poslat hrdinu na posla, takže bych se na kryptu dostal až za delší dobu ;-) No a pocit... Je to sice pěkný, ale taky budu první, komu se rozpadne, pokud ji zapomenu opravit, navíc nasbírat celýho dráčka potrvá hodně dlouho, když jsou jen 2 krypty na ligu ;-)

 

Tímto se s vámi loučím, Lordu Pletronovi děkuji za jeho čas a ochotu odpovídat, Pelonkovi za pár vteřin z jeho slávy a vy všichni, kteří jste ještě nedocenili vtip Baldura na meziligovém, hybaj ho docenit!

Hodnocení článku: Hodnocení 0.00, Hodnotilo 0 uživatelů